קצת יותר משלושה שבועות חלפו מאז שהרס מנהל מקרקעי ישראל את בתיהם של בני משפחת אבו עיד בלוד. שבעת האחים ומשפחותיהם, יחד עם אמם הקשישה, עדיין מתגוררים באוהלים שתרמו להם. אף גורם של הרשויות לא הציע להם עדיין כל פיתרון. אילן הררי, יו"ר הועדה הממונה של לוד, יצא ידי חובתו במכתב ששלח למשרד השיכון, מנהל מקרקעי ישראל ומשרד הרווחה בו הוא מבקש מהמשרד לדאוג לבני המשפחה שבתיהם נהרסו:

[...] אתמול, 13.12.10, התקיימה הריסת מבנה למשפחת אבו עייד, הריסה שהוביל מנהל מקרקעי ישראל ואישר הח"מ.

בעקבות ההריסה נותרו 32 ילדים ללא קורת גג.

[...] אבקש התערבותכם הדחופה לפתרון בעיית המגורים של המשפחה.1

(הדגשה שלי, ע.ר.)

לבני המשפחה הוא הציע שיעברו להתגורר אצל קרוביהם. אולי מצפים מהם פשוט להתאייד, או סתם להסתלק מלוד, בדומה להצעתו של יואל לביא, ראש עיריית רמלה השכנה, לתושבים הערבים שביקשו לקרוא רחובות על שם אישים ערבים, "שילכו לגור בג'לג'וליה" 2 .

אבל בינתיים משפחת אבו עיד עדיין כאן, והם אפילו מתכוונים להישאר.

בשבוע שעבר צילמנו סרטון קצר, בשיתוף עם הירקון 70, המספר את סיפור ההריסה ואת סיפורה של המשפחה. הנה הוא לפניכם.




בני משפחת אבו עיד יחד עם הועדה העממית של לוד ותושבי לוד מקיימים משמרת מחאה מידי שבוע סמוך לבתים שנהרסו. בואו גם אתם ועימדו לצידם. בוא לדרוש שוויון אמיתי בין יהודים לערבים, תכנון שוויוני וזכויות דיור שוות. עיקבו אחר הודעותינו כאן, במייל ובפייסבוק.




[1]העתק מהמכתב נמצא בידי.
[2]כפי שמצוטט ברשימתו של שי אריה מזרחי: "לא מוצא חן בעיניהם (של התושבים הערביים), שילכו לגור בג'לג'וליה, שזה שם ערבי, מה קרה, מה? למה שאני אחליף את השם, בגלל שג'מאל אחד רוצה להחליף את השם או בגלל שאיזה מוחמד אחד, רוצה להחליף את השם? שיחליף את אללה שלו, מה קרה?" …שילכו להזדיין . כולם, אתה יכול לרשום ככותרת! אתם גם כן הייתם שפוטים של כל מזדיין בתחת ערבי, מה קרה"