אל-עראקיב נהרס בפעם השלישית

לאחר הפגנת המחאה אתמול (שני, 9/8), וערב הרמאדן, פשטו שוב הבוקר (שלישי) כוחות הביטחון על אל עראקיב והרסו את כל מה שהספיקו תושביו לבנות מאז ההריסה הקודמת בשבוע שעבר. זו הפעם השלישית שהורסים את הכפר בתוך שבועיים (!). במהלך ההריסה נלקחו מיכלי המים של הכפר. בזמן ההריסה שהו במקום כ-25 פעילים שהגיעו לכפר במהלך הלילה, לאחר שאתמול בערב היו חששות להריסה. בפשיטה נעצר חברנו גדי אלגזי, וכרגע הוא מוחזק במעצר. למעצר אין כל עילה, מעבר אולי לדברים שאמר בגנות ההריסה, שלא נעמו לאוזני השוטרים.

ערב צום הרמאדן, תושבי אל עראקיב נותרו ללא קורת גג וללא מי שתיה.

לאחר הפעם השלישית, ברור כי הממשלה הכריזה מלחמת חרמה על תושביו הבדואים של הנגב. במקום לנהל משא ומתן ולנסות למצוא פתרון הוגן ואנושי, הממשלה צועדת בדרך היחידה שהיא מכירה - דרכו של הבולדוזר. אנחנו חייבים להמשיך לפעול, להתריע, ולעמוד לצידם של תושבי הנגב הבדואים ולצידם של אנשי אל עראקיב. אסור לתת לדברים אלו לעבור בשתיקה!

היום, שלישי ה-10 באוגוסט, בשעה 7 בערב נקיים משמרת מחאה נגד ההריסות, האלימות והמעצרים. המשמרת תתקיים בתל אביב, בפינת הרחובות שדרות בן ציון והמלך ג'ורג'. אם אתם יכולים לעזור בארגון המשמרת, אנא התקשרו לתראבוט, 0526886867, או כתבו לנו ל tarabut@gmail.com

נוכחותכם חשובה!

משמרות נוספות יתקיימו ברחבי הארץ, פרטים נוספים במהלך היום. זה הזמן לצאת לרחובות בקריאות:

כולנו אל עראקיב

המדינה מבעירה את הנגב!