זה זמן לחשוב על אלה שיושבים במשרדים ומצווים להמשיך את המצור - גם במחיר הרג, אלה שמלבים ומכבים את האש לפי הצורך, שעורכים את רשימות המוצרים שאסור להביא - עפרונות, תרופות, תבלינים... אלה שהורו על ההתקפה על המשט לעזה. על שלוליות דם כמסך עשן.

ככל שמעמיק המשבר החברתי, כך הופכים שפיכות דמים, התגרות והסלמה לאמצעי המיידי והקל שבאמצעותו מנסות האליטות המושחתות השולטות עלינו לפזר עשן, לאחד את רוב העם, להסית – ולהסיט את תשומת לב הציבור מהשוד המתמשך של זכויותיו ונכסיו.

אין כמו פרובוקציה מדינית כדי להסיח דעת מפרשיות שחיתות של צמרת השלטון. אין כמו הסלמה ביטחונית כדי להוריד מעל סדר היום את הדיון באופן השערורייתי שבו בוצעו הפרטות, אשר בחסות נתניהו-ברק-אולמרט וחבריהם (כל אחד בתורו) העניקו במתנה לקומץ משפחות שליטה על עושר עצום על חשבון כולנו. אין כמו חילופי אש עם החמאס וליבוי יצרים לאומני כדי להרחיק מעין הציבור את המספר הרב והמתרבה של מקרים, שבהם משפחות החיות עשרות שנים בבתים על קרקעות מינהל –נזרקות מביתן תוך נישול מזכויותיהן כדי לפנות את הדרך לעסקאות נדל"ן מפוקפקות.

לאומנות וחילופי איומים עם חמאס או חילופי גידופים עם מפגינים בתורכיה הם אמצעי מצוין ובדוק להשכיח (זמנית, תמיד זמנית) מחלקים גדולים של הציבור המזרחי בישראל שהוא היה – ועדיין ממשיך להיות קורבן של חלוקת משאבים מעוותת. הסלמה לאומנית יהודית וערבית הם אמצעי בדוק ביותר למנוע התחברות של יהודים וערבים מנושלים ומדוכאים על ידי אותם אינטרסים.

אין כמו דיבור על חדרי בטחון, ממ"דים ותרגילי הג"א כדי להשכיח את העובדה, שלמעלה ממחצית הילדים המוגדרים כ"ילדים בסיכון" בישראל, אלה אשר נמצאים בסיכון גם במסגרת משפחותיהם המפורקות או הלא-מתפקדות, אינם מתקבלים למועדוניות שאמורות להבטיח את ביטחונם ושלומם במשך מספר שעות אחר הצהריים. הרי הביטחון החברתי לא נחשב שווה ערך ל"ביטחון האמיתי".

והחמאס כמובן רוקד לפי אותו חליל של הסלמות תקופתיות, עונתיות, שמשרתות את האינטרס הקיומי הצר שלו – ובכך תורם את חלקו להישרדות האליטה הישראלית המושחתת. כך גם גורמים שונים באזור.

ורק רובנו, הרוב המכריע של עמי הארץ והסביבה, סובלים בשקט לא רק מהתוצאות המזעזעות של כל סבב הרג אלא גם מהשחיקה המתמשכת בזכויות החברתיות שלנו, ביכולת הקיום שלנו, ביכולת המיקוח והמאבק שלנו על מה שהיה שלנו או צריך באמת להיות שלנו, בעוד שהם, העשירים המעטים, המקושרים ובעלי הכוח, ממשיכים לקחת עוד ועוד, לקחת מידינו, ידי שני העמים.