אתמול בצהריים (27.10.2011) פרצו כ-40 בריונים ואנשי חברות אבטחה פרטיות לבניין בפינסקר 11 בירושלים בחסות המשטרה. ילדים ותינוקות היו בבניין כשהגיעו הבריונים הלא-מזוהים, ללא תגיות, בעטו בחלונות ודלתות, והפעילו אלימות קשה על נשים וגברים.

פינוי פינסקר 11 על ידי בריונים פרטיים ומשטרה

הבניין מאוכלס למעלה משלושים יום ולשם הפינוי יש צורך בצו פינוי מבית המשפט. לשוטרים לא היה צו פינוי, אך הם גיבו את הבריונים וחברות האבטחה ואפשרו להם לפנות את הבניין, בניגוד לחוק, ללא צו.

במהלך הפינוי נעצרו ארבעה, 2 נפצעו קל. אם חד הורית פונתה לבית חולים. אישה בחודש השביעי להריון ספגה מכות. המשטרה גיבתה לכל אורך הפינוי את 40 הבריונים שפינו את הבניין, תוך אלימות קשה.

הציוד נזרק מהבניין, וכן האנשים, גברים, נשים, ילדים ותינוקות, מחוסרי דיור. אנשי הבניין יקימו את מעברת פינסקר במרכז המסחרי בקרית יובל, רחוב אורוגווי 1, והציבור מוזמן לבקר, להביע סולידריות ולהצטרף למאבק.

המפונים והמעברה תובעים לדעת כיצד הפרה המשטרה את החוק בפינוי הבניין ללא צו בית-משפט, כאשר הבניין מאוכלס למעלה מ-30 יום?

המפונים והמעברה תובעים חקירה של היחידה לחקירת שוטרים ביחס לאלימות שהופעלה בפינוי, ובעיקר ביחס ל"רישיון לאלימות" שהעניקו השוטרים לחבריהם שלא במדים שביצעו את הפינוי.

פינוי פינסקר 11 על ידי בריונים פרטיים ומשטרה

המפונים והמעברה תובעים לדעת מה טיב שיתוף הפעולה בין המשטרה לבין הבריונים ואנשי חברות האבטחה הפרטיות. האם מדובר בשוטרים ללא מדים או בבריונים פרטיים לגמרי? מי מימן את הבריונים ואנשי חברות האבטחה הפרטיות? האם מדובר בכסף ציבורי, של המדינה, העירייה או המשטרה, או בכסף פרטי?

המפונים והמעברה קוראים לתקשורת לחקור באופן מדוקדק, וללא פחד, מי שילם לבריונים שפינו את פינסקר 11 בירושלים. האם מדובר בכספי ציבור או בכספים פרטיים? האם מאחורי היסטריית הפינוי בניגוד לחוק עומד ניסיון להעביר את הבניין, מתחת לשולחן ובניגוד לחוק, מן המנהל למקורבים, ואלו מיהרו לגרש את המשפחות?

אנו תובעים את התשובות מן המדינה, העירייה, המשטרה והיחידה לחקירת שוטרים, שיחשפו את הפינוי המופרט והבריוני שהתרחש היום בפינסקר 11 בירושלים.


לקריאה נוספת: אתר המעברה