היום, יום ראשון ה־11 ביולי, ביקרו שוטרי יס"מ בדהמש. פעילי קבוצת ח'וטווה, המפעילים במקום בסיוע עשרות מתנדבים מחנה קיץ לילדי הכפר, מספרים על הביקור:

שיגרת מחנה הקיץ בדהמש הופרעה היום על ידי ביקור אגרסיבי של כוח יס"מ. שישה שוטרים נטולי תגי זיהוי הגיעו בשעה 16:30 לשטח ביתה של משפחת שעבאן והחלו להסתובב בחצר.

תושבי הכפר מספרים, שהטרדות מצד כוחות שיטור שונים הם עניין שבשגרה בכפר, והן התעצמו בחודשים האחרונים, עת החלו השוטרים לפקוד את בתי התושבים ואת אוהל המחאה.

עם הגעתם של השוטרים לשטח הבית יצאו מתנדבי מחנה הקיץ שנערך לילדי הכפר וניסו לברר מה רצונם של השוטרים. משראו השוטרים את מצלמתו של אחד הפעילים, החלו העניינים להידרדר. הצלם נשאל מדוע הוא מצלם, מה מעשיו במקום הזה, והאם הוא סוחר סמים. במקביל נשלחו כל פעילי המחנה להביא את תעודות הזהות שלהם מהבית, תחת איום שאם לא יעשו כן יועלו לניידת ויילקחו לתחנה. תעודות הזהות של שישה פעילים ותושבים נלקחו בידי השוטרים והוחזרו רק לאחר כעשרים דקות.

כאשר אמר ערפאת איסמעיל, יו״ר ועד הכפר, לשוטרים שזו השכונה שלו, קיבל מאחד השוטרים את התשובה: "זו המדינה שלנו". לנו, הבהירו השוטרים, אין מה לחפש בכפר חוץ מסמים. הם אבחנו שאנחנו "משועממים עם יותר מדי זמן פנוי" והמליצו לנו להצטרף למשט הלובי לעזה. ניכר היה שהשוטרים היו המומים וזועמים על נוכחותנו בשטח הכפר. אנו משערים, כי ביקורים חוזרים צפויים בימים ובשבועות הקרובים.

עכשיו – יותר מתמיד – חשוב לבוא ולחזק את תושבי דהמש במאבקם נגד האיום בהריסת בתיהם. נוכחותנו מחזקת את תושבי המקום ומונעת אלימות משטרתית ומעצרי שווא. בואו ביום שלישי להפגנה שתצא מבית המשפט המחוזי ברמלה לכיוון כפר דהמש!